KÖROLASIN DEMİYORUM

Uğur Cilasun

Herkes yazdı.Çok da güzel yazdı. Bu nedenle geçen gün 91 yaşında ölen Şili’li General Augusto Pinochet için ben yazmak istemedim. Ama içimde bir ses “yazmazsan da olmuyor” diye bağırıp durdu. Çevremden de “niye yazmıyorsun?” diyenler oldu. Bu nedenle geç de olsa yazacağım.

Bu,halklarına zulüm etmekle maruf,bunları da hep milletlerinin yüce çıkarları için yaptıklarını savunan eski askerler nedense ölmek bilmiyorlar. General Franko’yu hatırlıyorum. Bir türlü ölememişti. Zaten bin yaşında da vardı. Pinochet 91’ini gördü. Bizimki maşallah zıpkın gibi.

Çok sevdiğim bir türkünün sözleridir: “Körolasın demiyorum,kör olma da gör beni.” Acaba bu insanların zulmettikleri bahtsızlar,böyle mi yakarıyorlar inandıkları tanrılara? Bu nedenle mi bu zalimler çok yaşıyorlar?

Augusto Pinochet 1973 sonbaharında,Cumhurbaşkanı,çocuk doktoru,sosyalist Salvadore Allende’yi öldürüp iktidara el koyduğunda,Türkiye’de asker destekli sivil bir hükümet vardı. 12 Mart muhtırası ile hükümeti bırakmak zorunda kalan eski Başbakan Süleyman Demirel,Şili darbesini kendisine soran gazetecilere,Allende’yi kastederek, “getti getti,iyi getti” demişti.

Çok değil 7 yıl sonra,Amerika’nın “our boys”ları O’nu da “iyi götüreceklerdi”. Serbest seçimlerle ve halkın oyları ile gelmiş sosyalist Allende’nin iyi gittiğini düşünen Süleyman Bey,yaptığını beğendiği Pinochet’in ailesine bir başsağlığı telgrafı çekip, “kalanlara uzun ömürler” dilemiş midir dersiniz?

Ya Picasso’dan yetenekli ressam Türk büyüğü hüzünlenmiş midir bu kayıptan ötürü? Yoksa kendisinin ölümünden sonra yazılacaklar mı gözünün önüne gelmiştir? Aslında O’nun devr-i saadetinde işkenceden geçen pek çok kişi sonraları TBMM’nde görev yaptılar. Onlar da herhalde,”körolasın demiyorum” diye dua etmişlerdi. Şimdi şu solcular bir anlaşsalar da önümüzdeki seçimlerde yığınla parlamentoya girseler,bizimkine dünya gözü ile iyi bir şamar olmaz mı?

Augusto Pinochet,günlerce işkence ettirdiği,yıllarca hapislerde tuttuğu,dünya güzeli kardeşimiz,çocuk doktoru Michelle Bachelette Cumhurbaşkanı seçilince ne hissetti dersiniz? İşte türkü bunun için yakılmış: “Körolasın demiyorum,kör olma da gör beni”.

Şair Pinochet ve benzerleri için yazmış:

“Ne kendi etti rahat

Ne halka verdi huzur

Yıkıldı gitti dünyadan

Dayansın ehli kubur”

Bir Cevap Yazın

